Retouneren & ruilen

Niet tevreden?

Dan kunt u het artikel terugsturen. U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij vergoeden uw betaling inclusief eventuele leveringskosten die wij in rekening hebben gebracht voor het geretourneerde artikel. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren. Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier (zie ook einde algemene voorwaarden).

Wat moet u doen als u een artikel wilt retourneren?

1. Stuur bij voorkeur eerst een retourmelding per mail naar service@hbcare.nl.

2. Download hier het herroepingsformulier , print het en vul het in.

3. Pak het artikel zo mogelijk in de originele verpakking, voeg daarbij het ingevulde herroepingsformulier en stuur het pakket voldoende gefrankeerd terug naar:

HB Care BV 
Aalsbergen 9 
6942 SE, Didam

Onze regels voor retouren

* Retouren dienen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 14 dagen na het bezorgmoment te zijn aangemeld.

* Geretourneerde artikelen dienen onbeschadigd, ongebruikt en zo mogelijk in originele verpakking naar ons opgestuurd te worden. Producten die beschadigd of gebruikt zijn, komen niet voor restitutie in aanmerking.

* Ontvangen retourzendingen die niet voldoen aan het voorgaande kunnen worden teruggestuurd naar de klant. De kosten hiervoor zijn voor rekening van de klant.

* Verzendkosten voor retouren zijn voor eigen rekening.

* Ook de kosten voor vermissing en beschadiging tijdens de retourzending zijn voor eigen rekening. Wij raden u aan de artikelen altijd aangetekend te versturen en het verzendbewijs te bewaren.

* We storten het bedrag binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending terug op uw bankrekening. Heeft u met een cadeaubon betaald? Dan ontvangt u een nieuwe cadeaubon. Het teruggestorte bedrag is inclusief de (eventuele) bezorgkosten van uw bestelling. Maakt het geretourneerde artikel deel uit van een grotere bestelling, dan kunnen wij de bezorgkosten niet terug betalen.

* Cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden.

Beschadigd artikel

Wij besteden veel zorg aan de verpakking en verzending van uw aankoop. Is een artikel toch beschadigd geleverd? Laat het ons zo snel mogelijk weten via service@hbcare.nl. Wij nemen contact op over de verdere afhandeling. U ontvangt - indien voorradig - een nieuw exemplaar. Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de verzendkosten voor een nieuw artikel uiteraard voor onze rekening.

Ruilen

Het ruilen van een artikel voor een ander artikel geldt als een nieuwe bestelling. U retourneert de oude bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen en plaatst een nieuwe bestelling in de webwinkel. We brengen verzendkosten in rekening voor het bezorgen van deze nieuwe bestelling.